vakantie avonturen... - Reisverslag uit Doha, Qatar van familie helden - WaarBenJij.nu vakantie avonturen... - Reisverslag uit Doha, Qatar van familie helden - WaarBenJij.nu

vakantie avonturen...

Blijf op de hoogte en volg familie

22 April 2014 | Qatar, Doha

Jippie vakantie... Daar gingen we dan naar Dubai, met zijn 3tjes. Marco moest naar Schotland voor een cursus en wij bleven achter. Maar het was vakantie dus wilde ik niet de hele week thuiszitten.

Onderweg naar het vliegtuig, in de taxi, kreeg ik toch wel even spanning in mijn buik. Wat nou als er iets mis gaat en ik was de enige volwassenen. Maar toen we aankwamen en we binnen een paar minuten bij de gate zaten te wachten voor het boarden gebeurde er iets heel Qatars. We stonden netjes in de rij en er waren die dag een hoop indiers en pakistanen en meer vanuit dat soort landen. Er kwam een security man naar alle 'blanke' mensen en de Qataries en die mochten voor aan de rij. Dus hij kwam natuurlijk ook naar mij met mijn tweede blonde monsters. Jammer voor hem ging dat mooi niet door, heb hem verteld dat ik het belangrijk vind dat mijn meiden leren dat we allemaal gelijk zijn. Enne dat ze moeten leren wachten, het vliegtuig gaat namelijk toch niet weg voor we allemaal zitten. Die man was helemaal van slag en bleef ver bij mij uit de buurt. Dat is iets wat ik zo slecht kan verdragen, dat neerbuigende naar de hardst werkende mensen. Want geloof mij als je met 40/50 graden in een overal met stofmasker vol in de zon zwaar werk in de bouw doet dan heb je het niet makkelijk. Al vinden die Qataries dat allemaal maar gewoon, tja die hebben echt wel een arrogante houding soms. En wat hebben die nou helemaal gedaan, geboren worden in de juiste familie whahaha laat mij niet lachen. Ze zijn naar mij altijd vriendelijk, behulpzaam en beleefd geweest. Maar naar hun personeel laten we daar maar over zwijgen....

Maar goed uiteindelijk zaten we dus in het vliegtuig en waren we binnen een uurtje in Dubai aangekomen. We haalden de koffers op en namen een taxi richting strand. Daar aangekomen hebben we ff lekker van het zand en de zee genoten en werd Mexx een beetje sago van al dat zand dat bleef plakken. Dus zijn we om 3 uur naar het appartement gegaan, waar we de sleutel kregen, en een heerlijke douche namen. Daarna zijn we lekker een pizzaatje gaan scoren en hebben we ff gechilled. De dag erna waren we rond 9 uur wakker, mooie tijd voor ontbijt en zijn we weer naar het strand gegaan. Daarna even afspoelen, omkleden, spullen pakken en op naar het pinautomaat voor wat geld om richting shoppingmall te gaan. Daar ging het even fout omdat ik dacht dat het pinautomaat een storing had en dus na 2 keer heb ik een andere machine opzocht. Die gevonden, vertrouwde ik mijn pas en pincode toe, en nam hij mijn pas in omdat ik 3 keer de verkeerde code had ingedrukt. DOM!! Maar ja na een kort moment van paniek kwam de oplossing, Marcoos vader stortte geld op de NL rekening en die bankpas had ik gelukkig bij mij. Dus toen alsnog naar de shoppingmall en hebben we alle drie een jurkje gekocht voor de schrik, samen met een zak snoep en een heerlijk lunch in the rainforest restaurant. Nog nooit zo gelachen om een restaurant want na elke 20 minuten gaat het oerwoud geluid aan, bewegen alle beesten die er staan (olifanten, tijgers, apen) en hoor je hard omweer. Te grappig. Na deze heerlijke shopmiddag zijn we terug gegaan naar het appartement om onze zwemkleding aan te doen en een duik te nemen in het zwembad.
Nadat we half verzopen katjes waren en rimpels als oude dames hadden zijn we ons toch maar gaan omkleden voor het eten. Toen nog even een spelletje en slapen. De laatste dag alweer, wat ging het snel voorbij, Eerst nog even naar het strand was de bedoeling maar die zat vol kwallen, volgens Mexx was het kwallendag, dus toch maar richting zwembad. Na gezwommen te hebben moesten we ons douchen en omkleden want we werden het appartement uitgeknikkert. Dus een taxi naar de volgende mall. Op het programma; een heerlijk lunch bij de mac en dan het toetje bij de cheesecake factory en dan pinguin knuffelen. Daarna moesten we richting airport en zat het erop. Buiten gekomen in de rij van de taxi kreeg ik het toch wel even benauwd. We hadden nog 1,5 uur voor we uiterlijk op het airport moesten zijn en de rij was best lang. Maar gelukkig na 20 minuten zaten we dan in de taxi op weg. Aangekomen was het daar natuurlijk ook mega druk en 10 minuten voordat de balie zou sluiten hadden we nog 5 mensen voor ons.. Ik toch maar even vragen, maar gelukkig zeiden ze zolang je je hier bevindt ga je mee. Dus 2 minuten voor 6 waren we aan de beurt en konden we mee. Nu snel door de paspoortcontrole en dan een happie eten. Je snapt het al, het was mega druk en dus liepen we 18.15 pas richting vreselijk gezonde eettentjes en moesten we eigenlijk ook boarden. Helaas voor het vliegtuig maar we leven hier op zijn Qataars dus ze wachten maar. Nadat wij heerlijk nogmaals het wereld restaurant de Mac hadden aangedaan liepen we naar de gate waar we natuurlijk ruim op tijd aankwamen. We gingen met de eerste bus mee richting vliegtuig waar we na 15 minuten vertraging vertrokken. Aangekomen in Qatar is het dan toch weer lekker om je huisje, wc en hond te zien... Spikey was door het dolle en we hadden heel lekkere dingen voor hem meegenomen. Hij is het zo gewend dat als er een koffer aankomt er dus ook iets voor hem inzit. Botten zijn heel lastig te krijgen dus ik bestel altijd een hele partij die de mensen dan mee moeten nemen. Dus koffer betekend bot, hij gaat dan ook op ze mooist zitten met zijn hoofd schuin. Te grappig. Nou we waren wel moe van die reis dus meisjes plat, ik Spikey nog even wat aandacht geven en ook plat. De volgende dag hebben we lekker geluierd en de dag daarna kwam ook Marco weer thuis. Helaas moest die wel weer pleite naar Oman en heeft hij het een beetje druk momenteel. Ach het is maar voor eventjes en het went. In mei gaat hij ook nog twee weken naar Schotland en dan moeten de meisjes naar school. Dus dan moeten we hier blijven, die weken zullen wel wat langzamer gaan. Maar ja het leven van een expat vrouw gaat ook niet altijd over rozen hihi

Nu hebben we wel al een nieuwe reis gepland voor na NL we gaan naar Sri Lanka en daar heb ik mega veel zin in. Alle hotels zijn nu geboekt en nu zijn we aan het kijken welke excursies we willen gaan doen. Jayna en Mexx willen heel graag olifant rijden en ik eigenlijk ook. En we gaan langs theeplantages en tempels... Ja dat wordt weer een heel avontuur. Vanaf hier is het ongeveer 5 uur vliegen en dat is dus heel goed te doen. De meiden zien zo ook een hoop van de wereld wat ze allemaal maar weer in hun rugzak stoppen. Ik hoop dat ze een hoop van al die verschillende culturen leren en mensen leren te beoordelen op wie ze zijn en niet van waar ze vandaan komen...
En nu, nu ga ik naar mijn bed, dromen over alle mooie reizen die ik maak en die ik ga maken...

  • 22 April 2014 - 20:54

    Medie:

    Wat gaaf dat jullie dit jullie meiden allemaal kunnen meegeven. Weet zeker dat ze hier hun hele leven op terug kijken met veel plezier!

  • 22 April 2014 - 22:15

    Irene:

    Komt wel goed met jouw meiden, ze hebben jou toch als moeder.

  • 27 April 2014 - 08:19

    Tini Oorthuis:

    Wat knap dat je ook zonder Marco zulke dingen als met de meiden op vakantie gaan onderneemt.
    Maar ja als expat vrouw ben je inmiddels een globetrotter.
    Geniet altijd weer van je stukjes.
    Ook goed zoals je je dochters om leert gaan met alle culturen.
    Op je beurt wachten bij die temperaturen, de verleiding zou natuurlijk groot zijn....
    Kijk al weer uit naar jullie volgende avonturen.
    Knuffels voor allemaal....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

familie

ons gezin bestaat uit papa Marco, mama Wendy, dochter Mexx 20-07-2006, dochter Jayna 15-02-2008 en dochter Ziya 12-02-2015

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 28329

Voorgaande reizen:

03 Januari 2013 - 30 Juni 2016

qatar ons nieuwe avontuur....

Landen bezocht: