even wat weetjes - Reisverslag uit Berkel en Rodenrijs, Nederland van familie helden - WaarBenJij.nu even wat weetjes - Reisverslag uit Berkel en Rodenrijs, Nederland van familie helden - WaarBenJij.nu

even wat weetjes

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Augustus 2012 | Nederland, Berkel en Rodenrijs

Mexx en Jayna gaan naar de internationale school...waarschijnlijk de compass..

We krijgen daar een huis via shell...

We gaan leven op een compound met vele andere expats...

Het is er super veilig....

Vrouwen mogen ook auto rijden en dergelijke...

Wel word vriendelijk verzocht om in lokale winkels en dergelijke je knieen en schouders te bedekken.. dit in niet verplicht maar ik vind het een kleine moeite...

lente en zomer is van juni tot en met september en dan is het tussen de 35-50 graden....te warm dus vluchten wij naar nederland terug..

herfst en winter is daar van oktober tot en met mei en is het daar ussen de 18-25 graden..heerlijk dus leven we dan buiten net als de meeste mensen daar...

alcohol is daar te krijgen met europees paspoort een verklaring van je werkgever en een dikke portomonee...

alcohol invoeren en betrapt worden is rechtsomkeerd naar huis...

iets doen wat niet volgens de wet (geen bekeuring voor hard rijden)mag...is rechtsomkeerd naar huis...

bekeuringen voor te hard rijden beginnen bij tarieven zoals je maandsalaris...

de woestijn in maart volop in bloei staat...

het januari en december veel regent en de rest van het jaar bijna niet....

• 17 Augustus 2012 - 17:30

Bianca:

He familie,

dat klinkt allemaal lekker. ik vraag me af wat rijden onder invloed van drank kost :)

jullie gaan een wereldtijd tegemoed! met zoveel ervaringen die jullie rijker zullen worden.