zo is ons leven... - Reisverslag uit Doha, Qatar van familie helden - WaarBenJij.nu zo is ons leven... - Reisverslag uit Doha, Qatar van familie helden - WaarBenJij.nu

zo is ons leven...

Blijf op de hoogte en volg familie

30 Januari 2013 | Qatar, Doha

over 3 nachtjes zijn we precies een maand hier..Wat gaat de tijd snel zeg...De dagen vliegen om terwijl we hier toch eerder opstaan...maar de dagen lijken korter...

onze week...

Elke ochtend om 5.45 gaat het wekkertje..denk niet dat dat ooit went...te vroeg voor ons en we zijn dan ook erg gezellig..niemand zegt iets ieder doet zijn/haar ding en dan ploffen we allemaal op de bank met een boterham..om 6.45 gaan we richting auto en dan is iedereen wel weer wakker..kinderen voor kinderen schettert uit de boxen en Mexx en Jayna en ik zingen heel hard mee.. Marco neemt het lekkere smaak op de ramen busje naar zijn werk en de dag is begonnen... Om 7.05 komen we vaak aan en om 7.15 mogen de kinderen naar binnen..
We brengen eerst Mexx naar haar klas en dan breng ik Jayna naar haar klas..Spullen opruimen in hun kastje en dan vertrek ik richting waar ik die dag heen moet/ga....Vaak is dat eerst de boodschappenwinkel en daar loop ik rustig 1,5 uur rond te snuffelen...Dan ga ik of naar huis of shop hier en daar wat..ook rij ik lekker rond in mijn autootje om van alles te ontdekken en dan haal ik om 13.15 Jayna uit de klas en Mexx komt om 13.30 zelf...Dan gaan we naar huis en gaat Mexx aan haar huiswerk...Ja hier is het gewoon huiswerk mee..Mexx moet dan bijvoorbeeld 5 sommen maken en 6 woordjes zoeken die OR in het woord hebben staan bijvoorbeeld hORse....daarna gaan ze lekker spelen tot 17.00 bij iedereen en ook buiten..Om half 5 komt Marco thuis en om 17.15 eten we...Daarna gaan de meisjes naar boven en naar bed..Ze liggen hier om 18.15 uiterlijk er in...Dus alles is hier gewoon een uurtje vroeger..De eerste week deden we dat niet en met als resultaat 2 stront sago meisjes en een mama die ze wilde verkopen..Ze hebben nu eenmaal (net als hun mama trouwens) veel slaap nodig...
In de weekenden gaan we van alles ondernemen op 1 dag en de andere dag is vrij geboekt..relaxen en doen waar je zin in hebt...

dus das ons leven hier...

Ik vind het nog steeds leuk om allemaal weggetjes uit te vinden..nieuwe winkeltjes te ontdekken en lekker op pad te gaan..
Ik heb denk ik meer dan de helft nog niet gezien...Ik moest van de week even naar een kantoor om iets te regelen en dan vind ik het een uitdaging daar ooit aan te komen en tot nu toe lukt het steeds...kaart in de auto en rijden maar...Soms zijn de wegen op de kaart er ineens niet meer..grappig op de kaart van 2013 maar dat kan hier..Ook kan je gewoon over de vluchtstrook als de rest staat te wachten en dan gewoon voorgaan...echt heb mij verbaasd en verwonderd en het gekke is... het went...dit verkeer is zo normaal nu..ik heb in Nederland nog nooit zo goed mijn spiegels moeten gebruiken als hier... maar dat is nu een gewoonte geworden..zoals de manager van Marco zegt...verwacht het onverwachte want het zal gebeuren...dat klopt... zo heb ik al een aantal situaties gehad die maar net goed afliepen en de eerste paar keer zat ik met hartkloppingen en nu slaat mijn hart niet eens sneller...dan roep ik dat die ook ff kan vragen of die voor mag..ook zie ik ruim van te voren vaak al aankomen wat die gek gaat doen...

Grappig dat iets waar ik iets meer dan een half jaar geleden nog niet eens het bestaan van wist zo je thuis kan worden..Ik ga straten herkennen en plaatsen waar ik vaker kom...Heb vaste patronen in de dagindeling en voel mij veilig in ons huis...Ik rij hier alsof het altijd zo geweest is..Heb mijn plekje en mijn leven hier...Ik heb ook leuke mensen ontmoet waar ik mee op pad ga, hulp aan vraag als ik iets niet weet of samen een bakkie mee drink...Merk ook dat ik mijn baan helemaal niet mis...misschien komt dat nog maar voorlopig heb ik er niet perse behoefte aan...Ik vermaak mij prima en voel mij ook erg relax dat ik alle tijd lijkt te hebben voor de meiden en ze kan helpen met bijvoorbeeld huiswerk..Had wel verwacht dat ik iets zou missen voor mezelf maar heb genoeg te doen...ook heerlijk dat het huishoudelijk werk wordt gedaan...Dat scheelt ook een hoop tijd die ik nu in allemaal andere dingen stop..Volgende week hebben de meiden sportdag en ga ik heen..Heb volgende week een informatie bijeenkomst over een vak op school..daar ga ik heen...en natuurlijk een koffiemorning..ouwehoeren met mensen en een bakkie thee erbij hihihi..Grace (de vrouw uit zuid afrika) zei mij..Lieve Wendy geniet van alle luxe en alles wat je meemaakt want voor je het weet woon je weer in nederland en moet je het allemaal zelf weer doen en word je leven misschien weer veel drukker...Dus in de relax stand en genieten van alles wat voorbij komt...
Tja en naar wijze raad moet je luisteren...

Enne nog 1 dag en 1 weekje school en dan is het vakantie!!! Hebben ze hard nodig...En ik ook..ff geen strakke planning...ook komen volgende week donderdag opa Dirk en oma Susanna...kan ik eindelijk laten zien waar ik het al die weken over heb gehad...op naar Februari...

  • 30 Januari 2013 - 20:09

    Nathalie:

    Als ik je verhalen zo lees, mis ik jullie alleen maar meer!!
    Maar fijn om t zo mee te beleven. Klinkt echt als een heerlijke tijd!
    kus

  • 01 Februari 2013 - 16:54

    Alexandra:

    Klinkt als een goed begin van jullie avontuur. Fijn om te horen! Lieve groetjes Alexandra, Rosa en Lily

  • 01 Februari 2013 - 23:17

    Petra Daal:

    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen! Geniet van daar en van elkaar en ik blijf jullie volgen! Liefs, Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

familie

ons gezin bestaat uit papa Marco, mama Wendy, dochter Mexx 20-07-2006, dochter Jayna 15-02-2008 en dochter Ziya 12-02-2015

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 28316

Voorgaande reizen:

03 Januari 2013 - 30 Juni 2016

qatar ons nieuwe avontuur....

Landen bezocht: