laatste jaartje is aangebroken - Reisverslag uit Doha, Qatar van familie helden - WaarBenJij.nu laatste jaartje is aangebroken - Reisverslag uit Doha, Qatar van familie helden - WaarBenJij.nu

laatste jaartje is aangebroken

Blijf op de hoogte en volg familie

13 November 2015 | Qatar, Doha

Een nieuw schooljaar en onze officiële laatste jaar Doha is aangebroken. Ergens baal ik enorm dat het allemaal zo snel is gegaan maar ik ben blij dat we het hebben mogen doen. Wat een geweldige tijd hebben we hier al gehad. Mooie herinneringen gemaakt en denk een mooi stukje aan ons leven toegevoegd. We hebben prachtige vakanties beleefd en een heel stuk van de wereld weer toegevoegd aan onze ervaringen. Als je de meisjes vraagt of ze terug willen naar NL dan is het antwoord net als bij ons dubbel. Ja want dan kunnen we weer fietsend naar school, makkelijker naar vrienden en familie en hebben we weer regen en sneeuw. Ja mensen zelfs dat ga je missen, oké een klein beetje maar. Anderzijds hier hebben ze hun leven opgebouwd, een zwembad voor de deur en kunnen ze bijna altijd buiten spelen en dan gaan we niet meer zo makkelijk naar Azië op vakantie, maar goed we hebben dat dan ook wel een heel stuk gezien, het is tijd voor de andere kant hihi. Wij weten nog niet zeker of we ook daadwerkelijk naar NL gaan maar die kans is groot dus gaan we daar maar gewoon vanuit. En ik denk ook wel dat je ergens naartoe leeft, zo zien we steeds meer voordelen van NL en de nadelen worden hier dan ineens ook duidelijker. Terwijl ik absoluut niet vergeet of ga vergeten wat een geweldige tijd we hier hebben, heeft Qatar ook wat nadelen. Bijvoorbeeld? nou het verkeer, wat een drama, wat een arrogantie soms en wat heerlijk om de auto straks niet meer voor alles te moeten gebruiken. Ook ik besef dat ik dit jaren met plezier heb gedaan en er haast nooit tegenop zag, maar merk nu het allemaal weleens over zou kunnen zijn dat ik de voordelen van onze eventuele nieuwe plek ga zien. En laten we eerlijk zijn, gelukkig maar dat we zo makkelijk kunnen omschakelen, anders werd je diep ongelukkig als je weer moest gaan. Los daarvan weet ik zeker dat de tranen rijkelijk zullen vloeien bij het echte afscheid. Dus ja dit is een bijzonder jaar, met komende weken onze laatste Doha sint.
2015 was een jaar met mooie momenten, hele speciale momenten, te beginnen met de geboorte van Ziya... een vakantie in Frankrijk en Nederland en een mini vakantie in Dubai en de grote vakantie in Thailand, Maleisië en Nederland en hopelijk nog een mooie vakantie met kerst. Veel bezoekers weer gehad en een extra reisje naar NL in November voor take that hihi.. En nu... nu gaan we nog even flink genieten hier...
En begint over een paar weken 2016...het jaar van..afscheid nemen...